FANDOM

CREEPER WIKI

Creeper (ang. creep - skradać się; piąć się; creeper - pnącze) to zielony, prawie bezgłośny potwór, który potrafi przeprowadzać zasadzki. Jest on główną maskotką całej gry oraz znakiem rozpoznawczym. Został wprowadzony w wersji Survival Test. Po podejściu zbyt blisko stwora zaczyna on syczeć i wybucha po 1.5 sekundy. Creepery od 30 listopada bezczynnie wydają odgłosy podobne do dźwięku ich eksplozji, ale bardziej ciche i krótsze. Nie płoną w dzień w przeciwieństwie do zombie i szkieletów.

Odliczanie można powstrzymać jeżeli gracz odejdzie od potwora na odpowiednią odległość. Po anulowaniu detonacji, gdy gracz zbliży się do niego wtedy "odliczanie" zaczyna się od nowa. Gracze korzystają z tego podczas walki. Podchodzą do niego, uderzają go i odchodzą na bezpieczną odległość. Powtarza się to parę razy. Gdy creeper zostanie zabity podczas, gdy ma włączony zapalnik to wtedy nic się nie dzieje. (W survival teście creeper, mimo że został zabity to i tak jeżeli włączył bombę wybuchał).

Wybuch creepera jest o 25% mniej skuteczny niż TNT. Im twardszy materiał tym creeperowi trudniej będzie go zniszczyć dlatego też zaleca się budowanie domków z wytrzymałych materiałów.

Creepery wydają nowy dźwięk, gdy otrzymują obrażenia od czasu Halloween Update.

Zachowanie

Creeper zaczyna się interesować graczem dopiero gdy ten znajduje co najmniej na 16 metrów do niego. Wtedy potwór zaczyna za nim iść. Doskonale rozpoznaje przeszkody, które będzie omijał. Potrafi też przejść nawet najbardziej skomplikowane korytarze bezbłednie znając lokalizację gracza. Najlepszym zatem sposobem na uniknięcie konfrontacji jest wyjście z obszaru zainteresowania moba. Jeśli jednak podejdzie do gracza na odpowiednią odległość, zacznie syczeć i po 1,5 sekundy wybuchnie. Jeśli zostanie zaatakowany przez innego moba (np. przypadkowo ugodzony strzałą przez szkieleta), straci zainteresowanie graczem i będzie się starał wybuchnąć przy nowym agresorze. Creepery boją się kotów i od nich uciekają, zatem kocie towarzystwo jest dla gracza znakomitą ochroną przed tymi niebezpiecznymi mobami.

Naładowane Creepery

Creeper w którego pobliżu uderzył piorun ulega naładowaniu. Jego zachowanie się nie zmienia, jednakże siła jego wybuchu jest trzy razy większa i stanowi dla gracza śmiertelne niebezpieczeństwo. Naładowany creeper charakteryzuje się okalającą go niebieską, świecącą powłoką