FANDOM

Survival (ang. Przetrwanie) to obecnie jeden z czterech grywalnych trybów gry. Survival swoimi mechanizmami przypomina gry typu RPG bądź przygodowe. Zadaniem gracza jest przetrwanie, jednak często on sam wyznacza sobie własny cel do zrealizowania (np. zbudowanie danego obiektu, czy zdobycie jakiegoś achievmentu).

Cele Gry

Formalnie, survival nie wyznacza graczowi żadnych celów , nie posiada też żadnej fabuły. Gracze sami wyznaczają sobie cele w grze, próbując je stopniowo osiągnąć. Częstymi celami graczy stawianymi sobie są np. budowa danego obiektu, eksploracja świata, bądź jego modyfikowanie i gospodarowanie. Niektórzy gracze wyznaczają sobie również cele związane z udziałem w społecznościach (np. chęcią pochwalenia się osiągnięciami), stworzeniem poradnika lub serii krótkich filmów typu let's play. Obecnie, po wprowadzeniu Enderdragona, celem większości graczy jest dotarcie do Kresu i zabicie smoka.

MultiPlayer

Survival multiplayer nie różni się bardzo od wersji dla jednego gracza. Istnieją różnice w mechanizmach gry (często wymuszone ze względu na konieczność udziału łącza internetowego w rozgrywce, np. czat), jednakże nie wpływają one na istotę rozgrywki i jej cele. Podobnie jak i w SSP, rozgrywka nie stawia przed graczem żadnych celów, a biorący udział w rozgrywce stawiają sobie własne. Często tenże brak celu rozgrywki doprowadzał do stworzenia mini-gier, jak np. Spleef, które wyznaczały jasne cele rozgrywki.

Pochodzenie nazwy

Nazwa "survival" oznacza dosłownie przetrwanie. Często tym terminem oznacza się obozy "pod gołym niebem" czy też właśnie szkoły przetrwania. Jest to jawne nawiązanie do rozgrywki w tym trybie, bowiem zaczynając grę nie posiadamy niczego (co jest nieodłącznym elementem każdego survivalu) i jesteśmy zmuszeni do stawiania czoła przeciwnościom natury takim jak (trudny teren) i przeciwności losu (Moby).

Wymagane konto premium Tak
Dostępność Tak
Multiplayer Tak
Crafting Tak
Ekwipunek Tak
Pasek zdrowia Tak
Cykl dnia i nocy Tak
Nieskończona wielkość mapy Tak
Biomy Tak
Lochy Tak
Ustawianie pozycji respawnu Tak
Respawn po śmierci Tak
Moby Tak
Woda Tak
Nether T

Więcej z Fandomu

Losowa wiki